Diet,  condiments,  Meals,  Starters,  Breakfast,  Vegan

Green Pea Hummus

Rok temu przy pierwszym lockdownie oszalałam i kupiłam bardzo dużo suchych produktów, takich jak suszony zielony groch. Z racji, że zaczął mi zalegać zaczęłam się zastanawiać, jak mogę go wykorzystać kulinarnie.

Pomyślałam, że w sumie wygląda prawie jak ciecierzyca, to może i do hummusu się nada? Okazało się to strzałem w dziesiątkę. Pod tym linkiem możecie zobaczyć przepis na klasyczny hummus, a tym czasem zapraszam Was do spróbowania przepisu poniżej.

Składniki na 6 porcji:

  • 100 gramów suchego zielonego grochu
  • 5 łyżek pasty tahini
  • 4 łyżeczki świeżo wyciśniętego soku z cytryny
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 łyżeczka soli morskiej lub niejodowanej soli gruboziarnistej
  • czarny sezam, do posypania na koniec
  • oliwa do skropienia

Sposób wykonania: 

  1. Suszony groch, wrzucamy do miski i moczymy 12 godzin. Po tym czasie odcedzamy i ponownie płuczemy pod zimną wodą. Przekładamy do rondla i zalewamy potrójną ilością wody, czyli jeśli mamy 1 szklankę namoczonego grochu to zalewamy go 3 szklankami wody. Dodajemy pół łyżeczki soli i gotujemy na wolnym ogniu, pod uchyloną pokrywką 75 minut, aż ziarna całkowicie zmiękną.
  2. Groch zdejmujemy z ognia, przelewamy przez sitko zachowując wodę z gotowania. Groch przepłukujemy zimną wodą i odstawiamy.
  3. W malakserze miksujemy: tahini, sok z cytryny, czosnek i sól na gładką pastę. Dodajemy ugotowany groch i mielimy ponownie. Gdy hummus jest zbyt zbity możemy dodać większą ilość soku z cytryny i/lub wodę pozostałą z gotowania.
  4. Hummus przekładamy do miski, skrapiamy oliwą z oliwek i posypujemy czarnym sezamem.

Tips: 

  1. Dodając tahini sprawdźcie wcześniej jej smak, zbyt gorzka zdominuje smak hummusu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

en_GB