Posiłki,  Śniadania,  Wegańska

Owsianka a’la szarlotka

Wegańska owsianka a’la szarlotka jest propozycją na pożywne, zdrowe i szybkie śniadanie.

Składniki na 2 porcje:

  • 100 gramów płatków owsianych
  • 300 ml mleka roślinnego (ryżowego, kokosowego, owsianego)
  • 2 małe jabłka
  • 1-2 łyżeczka cukru lub innego słodzika (miód, syrop z agawy, stevia, ksylitol)
  • 2-4 orzechy włoskie
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • ziarna z jednej laski wanilii (opcjonalnie 1 łyżeczka cukru waniliowego)
  • woda przegotowana (jeśli jest taka potrzeba)

Sposób przygotowania:

  1. Owsiankę wysypujemy do rondla, dodajemy cynamon, słodzik oraz mleko. Gotujemy na wolnym ogniu 8 – 10 minut, co jakiś czas mieszając.
  2. Jabłka obieramy i kroimy w plasterki.
  3. Jeśli w garnku zaczyna braknąć mleka dolewamy po trochu wody tak, żeby owsianka się nie przypalała, ale nie była zbyt mokra.
  4. Gdy danie jest ugotowane, zawartość garnka dzielimy na dwie porcje. Dekorujemy podzielonymi na pół owocami i orzechami.
  5. Przed podaniem posypujemy odrobiną cynamonu. Owsiankę podajemy ciepłą.

Moje inne propozycje owsianek:

  1. Owsianka “Piña colada”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

pl_PL