Dania Główne,  Posiłki,  Wegetariańska

Gnocchi aglio e olio

Gnocchi aglio e olio jest wspaniałym, prostym i wegetariańskim daniem. Prawdopodobnie większość z Was zna to danie w wersji z makaronem spaghetti. Jeśli nie to zapraszam do wypróbowania tego przepisu.

Składniki na 2 porcje:

  • Gnocchi z tego przepisu
  • 1 świeża papryczka chilli
  • 2-3 ząbki czosnku
  • 2-3 łyżki posiekanej natki pietruszki
  • oliwa z oliwek
  • sól i pieprz
  • wegański parmezan (opcjonalnie)
  • 4 gałązki tymianku (opcjonalnie)
  • 1 gałązka rozmarynu (opcjonalnie)

Sposób przygotowania:

  1. Gnocchi robimy jak w tym przepisie. Gotujemy, odcedzamy i zostawiamy na durszlaku lub w misce. Zostawiamy również kilka łyżek wody z gotowania gnocchi.
  2. Czosnek obieramy i kroimy w cienkie talarki. Papryczkę chilli również, możemy też ją pokroić w drobną kosteczkę. Tymianek i rozmaryn (jeżeli ich używamy), myjemy i osuszamy.
  3. Na patelnię, wylewamy około 100 ml oliwy z oliwek. Powoli rozgrzewamy. Dodajemy czosnek, papryczkę, tymianek i rozmaryn. Gotujemy w oliwie pilnując temperatury. Czosnek nie może się spalić (wtedy całe danie będzie miało gorzki smak). Jeżeli zacznie się przypalać, a ściągnięcie patelni z palnika nie obniży temperatury do bezpieczniej, należy do sosu dodać 2-3 łyżki wody z gotowania Gnocchi.
  4. Sos robimy kilka minut, tak długo, aż czosnek i papryczka się usmażą. Solimy i pieprzymy do smaku.
  5. Na patelnię wrzucamy nasze gnocchi, mieszamy z sosem. Dzielimy na dwie porcje, posypujemy pietruszką i świeżo startym serem (jeżeli używamy).

Wskazówki:

  1. Wegański parmezan, jak i zioła, które można opcjonalnie dodać do dania nie występują w oryginalnym przepisie. Włosi wręcz uważają, że dodawanie parmezanu do tego dania to profanacja.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

pl_PL
en_GB pl_PL