Dania Główne,  Dieta,  Lunche,  Posiłki,  Wegańska

Wegański Poke Bowl

Poke Bowl zostało zapoczątkowane w kuchni Hawajskiej, jednakże większość z nas kojarzy je z kuchnia azjatycką, a konkretnie Japońską. Danie to jest rewelacyjną opcją dla wegetarian i wegan, ponieważ wybór dodatków do jego przygotowania jest na prawdę ogromny.
Robiąc tę portawę możemy wykazać się kreatywnością i pomysłowością.
Poniżej znajdziecie tylko przykładowy sposób wykonania, możecie zmieniać go dowolnie w zależności od własnych preferencji.

Składniki na dwie porcje:

  • 1 świeże awokado
  • 100-150 gram ryżu białego (na przykład ryż do sushi lub jaśminowego)
  • 1 świeży ogórek
  • suche glony nori
  • 1 mała puszka kukurydzy
  • 1 duża świeża marchew
  • 1 opakowanie świeżej zielonej soi
  • do posypania na koniec: posiekane migdały, sezam czarny i/lub sezam biały
  • szczypiorek lub zielona cebulka
  • sos sojowy ciemny dobrej jakości (na przykład firmy Kikkoman)

Dodatkowo możemy urozmaicić nasz Poke Bowl o wiele innych dodatków, na przykład:

  • wegański “łosoś” lub “tuńczyk”
  • melon
  • kimchi
  • marynowane glony wakame
  • grzyby shitake podsmażone lub marynowane
  • gotowane jajko (wersja wegetariańska)
  • wasabi

Sposób przygotowania:

  1. Ryż gotujemy według przepisu na opakowaniu, następnie odstawiamy do ostygnięcia, ryż może być ciepły, ale nie powinien być gorący.
  2. Awokado obieramy i kroimy w talarki. Marechwke myjemy, obieramy i trzemy na tarce lub kroimy na bardzo cieńkie paseczki. Ogórek myjemy i kroimy w słupki.
  3. Ryż układamy na dnie misek, następnie na ryż kładziemy nasze dodatki, tak żeby było widac wyraźne granice między nimi.
    Najpierw układamy odsączoną kukurydzę, następnie zieloną soję, przygotowaną wcześniej marchewkę, zielonego ogórka i talarki awokado.
    Na koniec posypujemy nasze danie, sezamem, migdałami, posiekaną zieloną cebulką oraz pokrojonymi w cieńkie paski (na przykład za pomocą nożyczek) glonami Nori.
  4. Na sam koniec danie możemy polać sosem sojowym i dodać odrobiny wasabi- jeżeli go używamy.

Danie to można przygotować również z wieloma innymi dodatkami, w przepisie podałam jeszcze kilka rozwiązań. Mnie ostatnio najbardziej urzekły zamienniki surowego łososia lub tuńczyka. Są one dostępne w Holandii, niestety nie widziałam ich w Polsce.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

pl_PL